Jakie owoce jeść

Zimowa dieta powinna być bogata w owoce i warzywa, dlatego że produkty te zawierają bardzo duże ilości witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i utrzymania homeostazy naszego organizmu. Owoce, szczególnie te krajowe, zawierają zestaw niezbędnych substancji, które wspomagają nasze zdrowie. Zwolennicy diety związanej z konkretną lokalizacją przyznają, że każdy organizm najlepiej działa wtedy, gdy zasilany jest produktami, które normalnie występują w strefie klimatycznej, w której mieszka dana osoba.

Dlatego również dla nas, mieszkających w środkowej Europie świetnym źródłem witamin powinny być owoce jagodowe. Są one uprawiane u nas od wieków, a przy tym w większości przypadków wyrosną w stanie naturalnym, więc są w pełni zaadoptowane dla naszej strefie klimatycznej. Borówki, jagody, maliny, a także inne owoce leśne mają duże ilości witaminy C witamina C jest bardzo silnym antyoksydantem, który zabija wolne rodniki i tym samym opóźnia procesy starzenia się komórek, a również całego organizmu. Borówki bogate w witaminę C mogą stanowić doskonałe źródło antyoksydantów w diecie zimowej. Powinno się je Oczywiście wcześniej zakonserwować, ususzyć bądź zamrozić. Straty składników pokarmowych, w tym straty cennej witaminy C będą nieznaczne, a mimo to będziemy mogli się cieszyć zimą doskonałym smakiem zdrowych owoców, które zawierają składniki konieczne dla rozwoju naszego organizmu. Taka dieta z pewnością przysłuży się też osobom, które prowadzą dietę odchudzającą.

Zobacz więcej: blueberry.


Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.